Pantalica - niedzielna wycieczka z Natalią i Peppe

To była wspaniała wycieczka! W przemiłym towarzystwie przesympatycznej pary sycylijsko-polskiej, czyli Giuseppe i Natalii. Wyruszyliśmy z Katanii rano, o dziewiątej i pojechaliśmy w stronę Syrakuz. Pantalica to nekropolia z okresu brązu i jedna z największych nekropolii na Sycylii. W skalistych zboczach gór Monti Iblei wykute są tu groby, jest ich ok. 5000, na różnych wysokościach i w różnych miejscach. Oprócz grobów można tu też spotkać groty, które służyły w różnych okresach jako miejsca schronienia lub wręcz mieszkania. Góry te tworzą głębokie wąwozy, w których płyną płytkie górskie rzeki, to pojawiające się, to znikające pod kamieniami.

Peppe powiedział, że będziemy iść przez pewien odcinek korytem rzeki, dlatego poradził prócz butów trekkingowych wziąć buty, w których można wejść do wody. Postanowiłam wypróbować w tym celu crocsy, które biorę na wyjazdy jako wygodne buty domowe. Podczas tej wycieczki doskonale się sprawdziły. Lekkie w plecaku, nie ślizgają się, dobrze trzymają się nogi nawet w wodzie...

Spędziliśmy na wycieczce cały dzień. Nie było jasne, jaką trasę wybrać, ktora ścieżka prowadzi możliwą do przejścia trasą, gdzie woda jest łatwa do przejścia, a gdzie trzeba byłoby przepłynąć. Ale udało nam się spenetrować dno wąwozu - nikt nie wpadł do wody, wszyscy cali i zadowoleni:) Zrobiliśmy sobie piknik w cieniu nad rzeczką, byl nawet pomysł, żeby tu już zostać na zawsze...

Jednak wróciliśmy do Catanii...

on 19 czerwiec 2016

You have no rights to post comments