... że właśnie kupiłam bilet Kraków - Trapani - Kraków, na 4-8 maja! Trzy i pół dnia żeby wrócić do miejsca, do którego bardzo tęsknię, i zobaczyć miejsca, których wtedy nie udało mi się zobaczyć...

Moja podróż zaczyna się już teraz, bo już teraz zaczynam o niej marzyć i planować, dzięki temu te trzy i pół dnia będę przeżywać przez pięć miesięcy... Bo to co dobre, najlepiej jak jest przed nami...

Opublikowano: 08 grudzień 2009

bellatrapaniNo tak, zarezerwowałam już B&B w pobliżu portu, u ... kapitana. Dostałam nawet zniżkę za zwrócenie mu uwagi na błąd na jego stronie:) I trochę też za to, że jestem miłośniczką Trapani... Mimo, że mam tyle czasu, wiem co chcę zobaczyć.

- Riserva dello Zingaro (może ktoś był, i wie jak tam dokładnie można dojechać autobusem i jak wrócić, żeby jak najwięcej zobaczyć, bo to nie takie proste... (cały dzień, łażenie, plażowanie, zachwycanie się)

- Marettimo - trzecia, najdalsza wyspa w archipelagu Egady, chciałabym pojechać w rejs wycieczkowy, żeby zobaczyć groty od strony morza, ale nie wiadomo czy w maju jest to możliwe (cały dzień, statek, łażenie, plażowanie i zachwycanie się)

- Saliny - poprzednio usiłowałam tam dojść piechotą, tym razem chyba wybiorę się rowerem, bo chyba autobusem tam się nie da dojechać - a jeśli się da, to może ktoś podpowie? (pół dnia, rowerem, muzeum Salin)

- no i Stare Miasto Trapani, które chcę spenetrować dokładnie...

Opublikowano: 11 grudzień 2009

Plecak przygotowany, zaraz go zważę, ale na moje oko daleko mu do dozwolonych 10 kg. Oczywiście, w nocy nie spałam, o trzeciej byłam gotowa do wyjazdu (a jadę o 13...). Rano kawa i jak zwykle, godzina z Woolikiem po puszczy. Spojrzenie na prognozę w Trapani - dziś ma być ciepło i pięknie, ale jutro dużo chłodniej, byle tylko nie padało! Niedługo wyruszam walczyć z wiatrakami, tfu, z pociągami :) .

Z Krakowa wyruszam o 20.10, w Trapani na lotnisku Birgi będę o 22.55. Ci vediamo, ciao!

Opublikowano: 04 maj 2010

To już pojutrze! Ale podróż jakby się już zaczęła, bo moja córka Jagna z mężem dziś już przyjechali do Palermo skąd jutro wieczorem pojadą do Trapani a pojutrze w nocy się spotkamy.

Dziś dowiedziałam się, że z zaplanowanych wycieczek nici. To jest bassa stagione, no i choć na stronach internetowych agencji jest informacja, że wycieczki zaczynają się w maju, to w praktyce ... niezupełnie. Miałam trzy opcje wycieczek do Riserva dello Zingaro, ani jedna nie wypaliła. Jeszcze liczę na jakiegoś rybaka który by nas wziął do łodzi, ale o to już będę się dowiadywać na miejscu. Jak nie, to pojedziemy tam autobusem i połazimy po rezerwacie.